Håll till höger Svensson



Nu har jag precis kommit hem ifrån mitt tidningsutdelande.
Shit inatt har varit en skum natt.
Utan tvekan.
Det började med att när jag kommer dit så är hon som delar ut tidningen på vardagarna där så jag fick panik och trodde det var måndag och att jag hade missat att jag skulle delat ut.
Sen så går det en full gubbe på min gångväg jag kör på.
När jag kommer körande blir han rädd och tror antagligen att jag är polisen för han ställer sig bredbent vid kanten med händerna på huvudet och ryggen mot mig. :P

Sen hade det antagligen varit fest vid Solgårdsvägen för det kom ut 20 ungdomar ifrån en gångväg där när jag körde.
Och fulla tonårspojkar ska ju alltid skrika så någon skriker in i bilen;
"Kör på rätt sida, höger, vänster, höger, vänster."
Det sjuka är att jag inte ens tänker på att jag kör på fel sida när jag delar ut tidningarna.
Det är ju bara självklart att komma så nära brevlådan som möjligt och det är ju omöjligt om jag kör på höger sida.

Men, men det gick redigt bra inatt och alla tidningar utdelade och på rekordkort tid ^^
3 timmars utdelande känns som ett bra tidsfördriv en söndagsnatt.

Kommentarer
Postat av: sara

vad händer om polisen kommer när du kör fel?

2009-03-08 @ 15:38:26
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Stooffish

Du får skaffa en engelsk bil så du sitter på högersidan o kör istället :P

2009-03-09 @ 12:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0